14.08.2020

Газета Вишгород

Офіційний сайт газети Вишгород, Новини, архів

Залишити субрегіональний рівень адміністративно-територіального устрою

Вимагаємо на наступну каденцію роботи органів місцевого самоврядування в Україні залишити субрегіональний рівень адміністративно-територіального устрою в Україні (райони) таким, як він є на даний час

Відкритий лист, депутатське звернення та петиція:

Шановні депутати Верховної Ради!
Звертаємось до вас як громадяни України, як виборці та платники податків.
Відповідно до статті 132 Конституції України, територіальний устрій ґрунтується на засадах єдності та цілісності державної території, поєднання централізації і децентралізації у здійсненні державної влади, збалансованості і соціально-економічного розвитку регіонів, з урахуванням їх історичних, економічних, екологічних, географічних і демографічних особливостей, етнічних і культурних традицій.
Стаття 133 Конституції України визначає наступну систему адміністративно-територіального устрою України: Автономна Республіка Крим, області, райони, міста, райони в містах, селища і села.
У державі триває реформа децентралізації та створення нового адміністративно-територіального устрою України. Перший етап цих реформ — створення ОТГ — ретельно готувався протягом останніх років, обговорювався з громадськістю та органами місцевого самоврядування та є наразі закінченим і зрозумілим (затверджено 100 відсотків перспективних планів), що дає можливість провести місцеві вибори в жовтні 2020 року на базі нових адміністративно-територіальних одиниць (ОТГ).
Проте реформування другого, субрегіонального рівня адміністративно-територіального устрою країни (районів), наразі тільки почалося, відповідні зміни до Конституції України та інших законів ретельно не обговорені та не прийняті, відсутній Закон України «Про засади адміністративно-територіального устрою України». Попередній план об’єднання районів, запропонований обласними державними адміністраціями та Міністерством розвитку громад та територій України, є поспішним, незрозумілим, викликає багато протиріч. Не враховувалась думка громадськості, питання не розглядалось на регіональному рівні обласними радами, не вирішені питання розподілу спільної комунальної власності.
Метою адміністративно-територіальної реформи є покращення надання адміністративних послуг населенню та економія бюджетних коштів. Ефективність роботи територіальних органів виконавчої влади означає якісне здійснення своїх функцій на прийнятному, визначеному законодавством рівні при належному навантаженні на апарат.
Проте створення поспіхом нових укрупнених районів, зміна центрів районів та непідготовленість організаційних та кадрових структур не тільки не створює покращення послуг населення, а навпаки — ускладнює.
Крім того, поспішне утворення нових районів та ліквідація старих потребує суттєвих додаткових бюджетних коштів. Наразі маємо великі виклики в нашій державі — війна, економічна криза, епідемія. Витрата додаткових грошей на створення нових адміністративних центрів при тому, що є існуюча діюча система, може стати ризикованим для виконання Державного бюджету та економічно неефективним. Як платники податків, ми, громадяни України, вимагаємо раціонального їх використання!
Крім того, маємо виборчий рік. Варто врахувати, що до моменту призначення чергових місцевих виборів Центральна виборча комісія має переформатувати свою роботу під новий адміністративно-територіальний устрій. Якісне формування субрегіонального рівня є беззаперечною умовою для проведення чесних виборів відповідно до чинного законодавства. Однією з основних, базових засад виборчого законодавства розвинених країн є недопущення напередодні виборів змін до законодавства, які можуть вплинути на виборчий процес. Проте саме таку ситуацію ми маємо зараз — незакінченість адміністративно-територіальної реформи в частині субрегіонального рівня та незрозумілість повноважень адміністрацій та рад нових районів за три місяці до виборів матиме суттєвий вплив на наше вільне та врівноважене волевиявлення.
Звертаємось до вас з вимогою законодавчо забезпечити якісну підготовку другого етапу децентралізації — реформи субрегіонального рівня адміністративно-територіального устрою України (з ретельними прорахунками, врахуванням об’єктивної ситуації на місцях та громадськими слуханнями на регіональному рівні) в строк до наступних чергових місцевих виборів в Україні та залишити на наступну каденцію повноважень місцевих рад субрегіональний рівень таким, яким він є, в межах і кількості існуючих районів, з корекцією тільки на затверджені межі ОТГ.
А доти — збережіть наші існуючі райони!

ВИШГОРОДСЬКОМУ РАЙОНУ — БУТИ!

Шановні земляки,
цей відкритий лист, мій відповідний депутатський запит та електронну петицію ми спрямовуємо до Верховної Ради України напередодні розгляду нею питання про зміну районів.
Прохання — підтримати петицію.

З повагою,
Андрій ПЕЩЕРІН,
депутат Київської обласної ради