28.10.2020

Газета Вишгород

Офіційний сайт газети Вишгород, Новини, архів

Читати всім, хто хоче знати правду щодо ліквідації чи збереження Вишгородського району

При утворенні нових районів, шляхом об’єднання ліквідованих, Київська ОДА, Кабінет Міністрів України та депутати Верховної Ради України весь час посилаються на «Методичні рекомендації щодо критеріїв формування адміністративно-територіальних одиниць субрегіонального (районного) рівня», які підготовлено Директоратом з питань розвитку місцевого самоврядування, територіальної організації влади та адміністративно-територіального устрою Мінрегіону.
Але ці Методичні рекомендації не мають ніякої законодавчої сили, оскільки в них же самих зазначено, що «МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ МАЮТЬ ВИКЛЮЧНО ІНФОРМАЦІЙНИЙ ХАРАКТЕР ТА НЕ ВСТАНОВЛЮЮТЬ НОРМ ПРАВА».
У Конституції України немає такої адміністративної-територіальної одиниці, як ОТГ та адміністративної-територіальної одиниці субрегіонального рівня.
Як можна без внесення відповідних змін до Конституції України приймати доленосні рішення для всієї держави? Відсутність чіткої нормативно-правової бази може призвести спочатку до плутанини, а потім і до хаосу.
А хтось прораховував, у яку копійчину під час економічної кризи обійдеться лише переоформлення всіх документів, включаючи правовстановлюючі, лише через зміну адреси, та скільки на це все потрібно часу?
22 червня, коли я дивився пряму трансляцію засідання Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування, на якому велася дискусія щодо майбутнього адміністративного центру новоутвореного району, то склалося враження, що деякі учасники цього засідання замість того, щоб брати за критерії наявність чи відсутність відповідної інфраструктури у м. Вишгороді чи м. Бучі, щоб місто могло реально, а не декларативно забезпечити виконання функцій майбутнього адміністративного центру, рівень дискусії намагалися звести до рівня «розв’язання задачі із геометрії» щодо визначення та порівняння відстаней із точки К (Красятичі, Поліського району) до точки Б (Буча) та точки В (Вишгород).
Із Красятичів до Вишгорода відстань трошки довша, ніж до Бучі, а тому дехто робить поспішний висновок, що це є суттєвою перешкодою Вишгороду, щоб стати адміністративним центром новоутвореного району, забуваючи про те, що у м. Вишгороді є вся інфраструктура, а у м. Буча її немає.
Складається враження, що робиться, як у відомій приказці: нехай гірше, але інше.
На карті воно то гарно виглядає, але реалії життя зовсім інші.
Згадаймо дві народні мудрості: «Було рівно на папері та забули про яри, а по них ходити» та «Будь-яка крива коротша за пряму, яка проходить подалі від начальства».
Ліквідація існуючих 490 районів та створення нових – це дуже відповідальна справа. І щоб «не наламати дров», ключове слово, на мою думку, має бути за практиками, а не за політиками-теоретиками,
А для того, щоб ухвалити державницьке рішення, вважаю, що вищезгаданий комітет має зробити виїзне засідання у Вишгороді та Бучі і побачити на власні очі існуючу інфраструктуру двох міст та порівняти її.
Станіслав РУДИЧ