На 39 сесії 7 скликання Вишгородською районною радою було прийнято рішення про ВСТАНОВЛЕННЯ тарифів на теплопостачання.
На сесії Вишгородської міської ради депутати прийняли рішення про звернення до Вишгородської районної ради та «Вишгородтепломережі» з метою отримання інформації щодо законних підстав підвищення тарифу на тепло. Однак відповіді міська рада так і не отримала.
Зауважу, що рішення, прийняте Вишгородською районною радою про підвищення тарифу на теплопостачання, є НЕЗАКОННИМ та порушує норми чинного законодавства у сфері житлово-комунального господарства.
З 1 травня 2019 року ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» введено в дію в повному обсязі, а саме — в частині комунальних послуг. Зазначеним Законом визначено нову класифікацію житлово-комунальних послуг, нову систему взаємовідносин, що виникатиме у процесі надання та споживання цих послуг, передбачено різні моделі договірних відносин у сфері комунальних послуг, а також визначено особливості укладання, зміни і припинення договорів про надання комунальних послуг у багатоквартирному будинку, змінено підходи до формування тарифів на комунальні послуги та нарахування плати споживачам, запроваджено відповідальність за належне виконання договору, як для виконавців комунальних послуг, так і для їх споживачів.
Саме з 1 травня 2019 року прийнято нові правила формування тарифів на комунальні послуги, головною відмінністю яких є РОЗМЕЖУВАННЯ ТАРИФУ на собівартість послуги та нарахування абонентської плати.
Саме з 1 травня 2019 року визначено, що до комунальних послуг належать: послуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, а також поводження з побутовими відходами.
Практична реалізація нововведень, передбачених Законом, можлива за умови УКЛАДАННЯ НОВИХ ТИПОВИХ ДОГОВОРІВ ПРО НАДАННЯ КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ.
З 1 травня 2019 року в усіх споживачів є можливість обрати для себе ОДИН із ЧОТИРЬОХ видів договірних відносин з надавачем комунальних послуг. А саме: індивідуальний чи колективний договір про надання комунальних послуг без обслуговування внутрішньобудинкових систем; індивідуальний чи колективний договір з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем.
Але у разі необрання споживачами моделі договору, після 1 травня 2020 року буде автоматично укладено індивідуальний договір про надання комунальних послуг без обслуговування внутрішньобудинкових систем, з урахуванням особливостей Закону (стаття 14).
На підтвердження цього є лист МІНРЕГІОНУ до обласних державних адміністрацій, в якому зазначено, що обласні та районні державні адміністрації ПОВИННІ ДОВЕСТИ ДО ВІДОМА органам місцевого самоврядування інформацію щодо введення в дію з 01.05.2019 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» зі змінами. А також повідомити органи місцевого самоврядування та Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, що після 1 травня 2019 року ВОНИ НЕ МОЖУТЬ ВСТАНОВЛЮВАТИ ТАРИФИ НА КОМУНАЛЬНІ ПОСЛУГИ, В ТОМУ ЧИСЛІ І КОРЕГУВАТИ ті, що надаються за договорами, укладеними до введення в дію Закону.
Враховуючи вищезазначене, постає питання: «Вишгородтепломережа» завідомо порушила норми чинного законодавства чи просто досі з ними не ознайомилась? Відтак сесія Вишгородської міської ради вирішила звернутися до Київської обласної державної адміністрації, аби отримати відповіді на запитання: чи надавала КОДА роз’яснення Вишгородській районній раді та «Вишгородтепломережі» щодо змін у законодавстві та чи повідомила про те, що протягом перехідного періоду — з 01.05.2019 по 01.05.2020 — надавачі комунальних послуг не можуть затверджувати тарифи за старими договорами?
Було також прийнято рішення доручити Вишгородському міському голові О. В. Момоту звернутись до суду з позовом про визнання протиправним рішення Вишгородської районної ради.
Віталій САРДАК,
директор КП «Управляюча компанія» ВМР