Image00006

Влас. інф.

24 січня ц.р. у Вишгороді відбувся районний навчально-методичний семінар «Впровадження інклюзивної моделі освіти учнів з особливими освітніми потребами: питання і відповіді». Ініціатор семінару — голова Вишгородської РДА Вячеслав Савенок та заступник голови Вишгородської районної ради Марина Ганіцька виступили з вітальним словом, а модератор заходу — заступник голови Вишгородської райдержадміністрації Тетяна Волотовська оголосила мету зібрання — роз’яснити працівникам освіти, як конструктивно реалізувати інклюзію на Вишгородщині.

У 16 із 28 закладів освіти у районі організовано інклюзивне навчання: у 47 інклюзивних класах навчається 65 дітей з особливим освітніми потребами (ОПП). Спеціальна школа «Надія» навчає 26 дітей з ОПП. На базі Вишгородської ЗОШ № 1 функціонує інклюзивно-ресурсний центр (один із 41-го на Київщині та із 522 в Україні).

Та запитань іще чимало. Чи готові громади до активної участі у суспільному житті особливих дорослих? Як і хто має готувати вчителів/вихователів і батьків до спільного навчання учнів загальноосвітніх і вихованців дошкільних навчальних закладів із особливими дітьми? Що потрібніше: «особливі» ребцентри, спеціальні школи або кожна школа має бути інклюзивною? Як поєднувати загальнодержавні і «особливі» освітні програми? Які складові індексу інклюзії та яким має бути менеджмент в інклюзивному освітньому закладі? Хто має формувати інклюзивне освітнє середовище: суспільство, родина, вчитель? І яка роль у цьому процесі держави? Який досвід інших країн у інклюзії та які можливості переобладнання давно збудованих освітніх приміщень для потреб особливих учнів? Які причини вірусу булінгу у навчальному закладі? Де навчатися особливій дитині: поряд із домом чи в спеціальному закладі?

Саме тому у якості експертів та доповідачів у семінарі взяли участь Уповноважений Президента України з прав дитини Микола Кулеба, керівник експертної групи з питань інклюзивної освіти при Міносвіти і науки Лариса Самсонова, начальник відділу дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти департаменту освіти і науки КОДА Тетяна Балашова. Вони ознайомили присутніх з досвідом інклюзії в інших державах та в Україні (на Київщині зокрема), із тим, із чого починати, що робити, для чого, як і якими ресурсами, та запросили до діалогу (всі зауваження та пропозиції, надані в письмовому вигляді, будуть враховані у подальшій розробці та коригуванні «особливих» державних освітніх програм).

У світі 13-15% особливих людей, і не всі розвинуті країни ведуть перед у інклюзії. Звісно, варто запозичити досвід Канади, Фінляндії, ба, навіть Молдавії. Тож Україна, в якій 106 тис. особливих дітей мешкають в інтернатах (із них 96 тис. навчаються у спеціальних навчальних закладах), в якій 51 тис. школярів отримують індивідуальну освіту, має виробити правову освітню політику — за допомогою небайдужих громадян. Запрошуємо освітян, батьків, представників шкільного самоврядування, молодь із нестандартним мисленням висловити своє бачення того, якою має бути інклюзивна освіта у навчальних закладах міста і району (та й держави загалом), аби українське суспільство формувалось доброзичливим і творчим.

 ФОТО див. на сайті газети «Вишгород»

Image00002

Image00003

Image00004

Image00005