31.07.2021

Газета Вишгород. ONLINE

Офіційний сайт газети Вишгород, Новини, архів. ONLINE

Збираємо перлини народної мудрості

Image00001

Юнкори «Школи журналістики» ЦТ «Дивосвіт», учні 8-В класу ВСЗОШ «Сузіря»
Фото – юнкори, спеціально для “Вишгорода”

У народі споконвіку існували легенди, оповиті казковістю оповідання, – про походження географічних назв, родовід, природні явища, про визначні історичні події та славетних героїв. Вони з’явилися ще до появи писемності. Їх переказували дітям та онукам, а далі — онукам онуків.

Щоби за плинністю часу не втратити золоті самородки сказань та переказів, за підтримки депутата Київської обласної ради Андрія Пещеріна створено соціально-культурний просвітницький проект-конкурс «Легенди Вишгородщини», який передбачає збір перлин народної мудрості.

 У День української писемності та мови у Вишгородській спеціалізованій школі «Сузір’я» для  школярів, учителів та гуртківців «Школи журналістики» Центру творчості «Дивосвіт» відбулася презентація цього проекту. Його співорганізатор Наталія Руденко, краєзнавець, науковий співробітник Вишгородського історико-культурного заповідника Вадим Перегуда, керівник гуртка “Школа журналістики” Ольга Думанська, координатор проекту Ірина Пилипенко розповіли учням, як долучитися до проекту, як збирати матеріал, запропонували спробувати самим написати легенду і надіслати свої роботи на конкурс.

Учні з великою зацікавленістю слухали розповідь Вадима Перегуди, який, зокрема, наголосив, що школа стоїть на легендарних Тугих горах, про що  йдеться в легенді про Микиту Кожум’яку; Наталія Руденко розповіла легенду про походження річки Десна, Ольга Думанська — перекази про походження назв сіл Димера та Катюжанки.

Після презентації учні та юнкори розпитували про деталі та особливості написання легенд, запитували, чи можна писати сучасні історії та про комп’ютерні ігри, про дідуся та бабусю.

 Звичайно, можна. На конкурс подаються різноманітні за жанром літературні твори. Зміст робіт має висвітлювати сучасність та історію окремих споруд, парків, скверів, вулиці, села, селища, району, міста, генеалогію своєї чи відомої родини краю, видатних осіб-земляків, історію виникнення Київської ГЕС, Київського моря, екології населеного пункту, про місцеву фауну та флору, сторінки історії села тощо.

Діти в сім’ї є продовженням роду, рід — запорукою існування народу. Тому шана до рідного краю, до родини та збереження історичної спадщини є основою виховання патріотизму.

Image00002

Image00003