30.09.2020

Газета Вишгород

Офіційний сайт газети Вишгород, Новини, архів

Підвищення тарифів та «обов’язкових» внесків у дитсадочках не буде

Розмовляла Вікторія ШМИГОРА

Про благодійні внески у дитячих садках, про вирішення проблеми з газовою трубою на садах «Дніпро», новини комунальної сфери — про оновлений автопарк та чи зростатимуть у місті тарифи, а також про безкоштовний проїзд пільгових категорій жителів міста та чи буде новий маршрут «Вишгород — м. «Петрівка» — наша розмова з міським головою Олексієм МОМОТОМ.
— Одна із найобговорюваніших тем, які сьогодні хвилюють вишгородців, – обов’язкові «благодійні» внески у дитячих садочках. Тема досить неоднозначна.
— Нещодавно я зібрав керівників дошкільних закладів міста та попросив надати перелік того, на що пішли зібрані кошти. На чотири садочки це порядку 400 000 грн. Ці кошти були необхідні на закупівлю меблів та побутової хімії.
Однозначно я не хочу чути про те, що батьки здають гроші на миючі засоби чи канцелярське приладдя. Як і про те, що когось просять допомогти коштами надто наполегливо. Перед керівництвом дитячих садочків поставлене чітке завдання — надавати у вигляді кошторису перелік усього необхідного для роботи закладу. Нескладно порахувати, скільки на квартал потрібно канцелярського приладдя чи побутової хімії. Відтепер ми забезпечуватимемо дитячі садочки усім необхідним із бюджету.
На комісії за участі профільного заступника та начальника фінансово-бухгалтерського відділу ми дійшли до того, що цю суму можемо виділяти із бюджету міста. За результатами поточного року у нас є перевиконання бюджету. За рахунок цього ми зможемо зняти навантаження з батьків.
На жаль, через переповнені садочки дітей інколи змушені забирати в обід, бо їх елементарно немає де покласти спати. Тому провели оперативну нараду із місцевими забудовниками Асоціації експертів будівельної галузі Київщини. Вони пообіцяли забезпечити дитячі садочки необхідними меблями — триярусними ліжками, шафками, стільцями.

А батьків закликаю допомагати школам і садкам у законному руслі. Аби діяльність фондів відбувалась прозоро, необхідно, щоб їх засновниками виступали самі батьки, право розпоряджатись коштами фонду теж мали виключно батьки, а не працівники навчальних закладів. А директори садочків мають постійно звітувати про використання коштів фонду. Так виникатиме мінімум запитань, а батьки будуть впевнені, що їхні кошти справді пішли на потрібні цілі.
— Прокоментуйте, будь ласка, проблему із газопроводом на садах «Дніпро».
— Проблема там була протягом багатьох років. А сьогодні вона вирішена. Свого часу за кошти садівників було побудовано газопровід, який у подальшому передано в комунальну власність міста. А міська рада передала його на баланс «Київоблгазу».
Проте було створено якусь громадську організацію, що отримала «міфічні» повноваження на погодження підключення до цієї мережі, і тарифікація на це вираховувалась дивно. Часом сягала майже 40 000 грн.
По суті, з людей брали кошти ні за що. Я не буду зараз називати ГО. Відносно неї відкрито кримінальне провадження. До мене з цього приводу було багато звернень. Опираючись на останнє колективне рішення мешканців садів «Дніпро», ми розробили проект рішення щодо скасування пункту, що надавав ці повноваження ГО. Нині, аби на масиві «Дніпро» підключитися до газопроводу, достатньо звернутися до вишгородського відділу «Київоблгазу», розробити проект на підключення та внести через касу офіційний платіж.
Люди платили величезні суми, які нібито мали йти на розвиток масиву: на ремонт доріг, освітлення і т. ін. За шість років існування ГО не було надано жодного фінансового звіту щодо того, на що витрачались кошти.
Ми поспілкувалися із керівництвом «Київоблгазу», направили лист про те, що рішення міської ради скасовано. Тепер вони працюватимуть зі споживачами напряму.
До мене на прийом приходив керівник ГО, обіцяв прозвітувати про витрачені кошти. Він це повинен робити перед тими, хто став ініціаторами скасування рішення, а не переді мною. Наскільки мені відомо, ніякого звіту не було.
В подальшому нехай із цим розбираються правоохоронні органи.
— Нещодавно Комунальному підприємству «Управляюча компанія» передали сміттєзбиральну машину для приватного сектору. Також у своєму дописі на Facebook Ви написали про придбання ще кількох одиниць техніки. Новина хороша, але чомусь викликала в громади побоювання щодо зростання тарифів на комунальні послуги.
— Тарифи — це дуже болюча тема. Мабуть, користуючись тим, що незабаром вибори, в мережі почали запускати страшилки про підняття тарифів. І підтягують під це будь-який привід: купили сміттєзбиральну машину — значить, будуть підвищувати тарифи; піднялась мінімальна заробітна плата до 3200 — значить, підвищать тарифи. Відразу поставлю крапку. На порядку денному, навіть в якійсь незрозумілій перспективі, таке питання не піднімається.
Я вдячний керівництву підприємства «Управляюча компанія» за злагоджену роботу. Дійсно, підняття мінімальної зарплатні — це прямий привід, і перший — піднімати тарифи, бо робітникам треба платити. І заробітна плата — це левова частка тарифу. Але за рахунок того, що керівництвом КП «УК» проведено колосальну роботу із упорядкування оренд, впорядкування взаємовідносин з Інтернет-провайдерами і таке інше, вони змогли акумулювати певний ресурс, який перекриває це.
У своєму річному звіті я говорив про новопридбану техніку, аварійну — машина для ВМКП «Водоканал», аварійна машина, трактор і сміттєзбиральна машина — вони жодним чином не можуть бути причиною підняття тарифу. Навпаки, нова техніка набагато менше ламається, таким чином підприємство витрачає менше коштів на її ремонт. А куплена вона за кошти міського бюджету, тому до тарифу немає жодного стосунку. Автопарк, на жаль, протягом десятка років не оновлювався. Був один трактор — подарунок від народного депутата Ярослава Москаленка.
На цей рік запланували купити ще вишку, бо та, що є, в дуже аварійному стані. Ще є гостра необхідність в одному автомобілі з боковою загрузкою, бо автомобіль, який ми купили, — задньої загрузки, і в першу чергу він необхідний, щоб забезпечити вивезення сміття з приватного сектору.
Розглядаємо ще можливість покупки двох ГАЗельок, або ПІКАПів для швидкого реагування аварійних бригад.
Щоб підприємство працювало, воно має бути забезпечене необхідною технікою. Тоді, можливо, буде менше нарікань.
— А велику снігоприбиральну техніку не збираєтесь закупити до наступної зими?
— Насправді у нас снігоприбиральною технікою більш-менш забезпечені підприємства. Я вже казав, що і трактор взяли, відремонтували і переоснастили дві комбіновані дорожні машини (КДМ). Проблема виникає тільки от у такі пікові моменти, коли за одну ніч може випасти місячна норма снігу або й півторамісячна. Для цього купувати і брати ще в штат людину на зарплату — трохи економічно невигідно. Простіше звернутися до підрядних організацій, до підприємців, укласти договори, оплатити це, щоб на день-два виїхали вони своєю технікою. Бо техніка, така як МАНи, «Лібхер» — дуже дорого коштує і окуплятиметься нереально довго. Тому на сьогоднішній день купуємо тільки ту техніку, яка необхідна для виконання нагальних робіт.
— Перейдемо до міського транспорту. На засіданні постійної комісії розглядали концепцію транспорту у Вишгороді і сполучення «Вишгород — ст. м. «Петрівка», м. Київ.
— Проблема логістики між Києвом та Вишгородом виходить чи не на перше місце. Бо основна частина працездатного населення вчиться або працює у столиці. І комфорт у напрямку транспорту прямо відображається на комфорті проживання у Вишгороді.
На жаль, прямих важелів впливу на перевізників у міської ради немає. Тендери проводяться на рівні Київської обласної державної адміністрації.
Щодо ситуації, яка виникла у Вишгороді. На маршруті № 397, сполучення «Вишгород — ст. м. «Героїв Дніпра», Київ, нині функціонують два перевізники — «АТАСС-Бориспіль» та ТОВ «Авто-Лайн». ТОВ «Авто-Лайн» у законному порядку, від першої інстанції до касаційної, виграв усі суди і довів, що він має право їздити на маршруті та довів незаконність заходу у Вишгород ТОВ «АТАСС-Бориспіль».
Ми спочатку зібрали депутатську комісію, в компетенцію якої входять транспорті питання, протокольно направили два запити до голови КОДА із запитанням, хто у Вишгороді є легальним перевізником. Є два дуже важливих фактори такого звернення. Перший, не дай Господи, завтра щось трапиться на маршруті — хто за це відповідатиме. І другий — перевезення пільгових категорій населення. Банальний момент — людське виховання (хамство водіїв і т. ін.) і те, що беруть не всіх, а лише по двоє людей на рейс.
Перевізнику вартість перевезення пільгового пасажира повинна компенсуватися з держбюджету. Але у звязку зі скрутною ситуацією в країні — коштів вистачає лише наполовину. Тому перевізник фактично робить це собі в збиток. Наприкінці 2016 року при розгляді бюджету ми передбачили певну суму, якої не вистачає для повної компенсації перевізнику, та прийняли окрему програму.
ПАТ «АТАСС-Бориспіль», виходячи із рішень суду, функціонує незаконно. ТОВ «Авто-Лайн» функціонує законно, але на паперах. Фактично останній виходить на рейс за принципом «якщо вийде» через постійні блокування, бійки. Нам треба поставити крапку, аби зайшов один перевізник із нормальним автопарком. І вже йому ми виплатимо компенсацію.
Друге питання — сполучення «Вишгород — ст. м. «Петрівка», Київ. Знову ж таки — це не в компетенції міського голови та міськради. Ми звернулися до Київської обласної ради із проханням розглянути можливість створення такого маршруту. Є проблема із Києвом. Київська міська влада не дуже хоче запускати приміські маршрути, які б прорізали територію міста. З їхнього боку це логічно. Тому ми звернулися до КП «Київпастранс» і запропонували їм зайти на цей маршрут, адже на першому місці — інтереси вишгородців. Маршрут ідеальний — пряма дорога, відремонтована, пасажиропотоки чималі. Зі своєї сторони, я нічого конкретного не можу обіцяти.
Щодо міського маршруту № 1 – хочу заспокоїти вишгородців, він і надалі працюватиме за звичним графіком.