26.09.2020

Газета Вишгород

Офіційний сайт газети Вишгород, Новини, архів

Пасажири і перевізники про ціни і рейси

Марина КОЧЕЛІСОВА

До редакції пишуть, приходять і телефонують з різних питань. Зимові холоди визначили ще одну «гостру» тему — транспортних перевезень. Звісно, найбільше запитань, скарг і пропозицій стосовно сполучення із Києвом – тобто маршрути № 397 (до ст. м. «Героїв Дніпра») і № 398 (а/ст «Полісся»).
Але пасажиропотік, який проходить через Вишгород, спрямовується як до столиці, так і практично до всіх населених пунктів району. Тож і звертаються в газету «Вишгород» не лише вишгородці.
Так, не один мешканець Правого берега, що працює у Вишгороді, нарікав на те, що автобуси на маршруті «Київ, ст. м. «Героїв Дніпра» — зоопарк «12 місяців», с. Демидів» не прямують через Вишгород/центр — і добиратися із райцентру до рідного села виходить довго і дорого.

Наводжу розповідь вчительки із школи для дітей з особливими потребами «Надія», котра щоденно користувалася рейсом і тепер дуже потерпає:
«Господар ПП «АТН», мабуть, не вміє чи не хоче рахувати гроші. До Вишгорода з Героїв Дніпра, а з Вишгорода до Демидова (сумарна вартість — 19 грн) не завжди вміщалися пасажири, надто з обіду і до вечора. Це — кілька сотень грн за один рейс. Тепер — менша кількість пасажирів за 7-10 грн на Нові/максимум Старі Петрівці/, а далі – до Демидова порожняком (а із центру Вишгорода пасажири були б!). Або у Старих Петрівцях/максимум у Лютежі/ розвертаються назад. Повертають гроші пасажирам: добирайтесь, як хочете.
Що рейс нерентабельний – неправда. Коли став стабільно щогодини ходити автобус № 397-а на в/ч, то інколи до заправки на трасі Київ-Овруч у годину «пік» на нього не сядеш. Біжимо і переймаємо зоопарківську маршрутку, що вже теж заповнена».
А от що пише Вікторія, 30 років, с. Новосілки:«Наш перевізник — це просто жах.

Навіть не знаю, хто саме, але… місяців із 8 то автобуси не ходять, то такі страшні, що на ходу розвалюються, і номера маршруту немає, лише написано «Київ-Новосілки». Із суботи (4 лютого — ред.) підняли ціну із 12 до 14 грн. До Вишгорода брали 6, а тепер 9 грн».
Ми звернулися до столичного ПП «АТН» із запитаннями. Представник юридичної гілки ПП «АТН» надав розлогі роз’яснення щодо подорожчання проїзду:
«У зв’язку з тими процесами, що відбуваються останнім часом в економіці, підвищенням курсу долара, зростанням відсоткових ставок по кредитах, відсутністю на ринку автобусів вітчизняних заводів-виробників з прийнятною ціною (на тих, що іще функціонують, черга до півроку, а вартість а/м — 1 млн 600 тис. грн), а також у зв’язку з різким подорожчанням паливно-мастильних матеріалів та запчастин відбулось подорожчання вартості проїзду.
Попри те, що тариф не є регульованим державою, тобто перевізник сам визначає вартість проїзду на його транспорті, було враховано інтереси громади, що користується даним рейсом, та затверджено тариф на мінімальному граничному рівні.
Враховуючи суспільний резонанс, наше підприємство іде назустріч як побажанням пасажирів, так і рекомендаціям регіональної державної та місцевої влад. На сьогодні (06.02.2017 — ред.) опрацьовується ухвалення зниження вартості проїзду на всіх маршрутах, які обслуговує ПП «АТН». Ми переконані, що буде досягнуто компромісу.
На нашому підприємстві 400 автобусів, і кожен проходить технічний контроль. Ніхто не буде ризикувати заробітком і наближати можливість отримати штраф 1700 грн, та ще й потрапити на штрафмайданчик.
Тому просимо пасажирів і громадських активістів уважно перевіряти автотранспорт на рейсах. Чимало нелегалів, маскуючись під законного перевізника, перебивають маршрути, кладуть гроші до себе в кишеню, не сплачуючи податків до місцевого бюджету. Саме їх люди називають «відра з гайками» — у смердючі салони гидко зайти, заляпані вікна не пропускають світла, автопокришки — лисі.
Розклад є у паспорті автобусного маршруту та у салонах автобусів (перед виїздом це перевіряють відповідальні техпрацівники)».
На решту запитань — щодо розкладів руху та зупинок, вартості квитків, виконання законодавства про перевезення пільговиків, а також, враховуючи низьку температуру й снігопади, — про «зимове» пальне — адміністрація ПП «АТН» відповіла так:
«По Вишгородському району ми обслуговуємо маршрути № 799, № 795, № 346, № 355.
1) Маршрут «Київ, ст. м. «Героїв Дніпра — Новосілки»: початок руху з Києва о 6:20, з Новосілок — о 6:30, останній рейс з Києва о 20:15, з Новосілок — о 20:55 до Вишгорода. У час «пік» (із 7:00 до 09:00 та із 17:00 до 19:00) — автобус відправляється кожні 60 хвилин, решту часу — кожні 1 год. 30 хв.
2) «Київ, ст. м. «Героїв Дніпра» — зоопарк «12 місяців» (Демидів, через Вишгород/центр): початок руху з Києва о 6:45 годині, з зоопарку — о 5:25, останній рейс з Києва о 22:20, із зоопарку — о 21:00. У час «пік» (із 7:00 до 09:00 та із 17:00 до 19:00) — автобус відправляється кожні 10 хвилин, решту часу — кожні 15-25 хв.
3) «Київ, а/ст «Полісся» — Лютіж: початок руху з Києва о 6:25, з Лютежа — о 5:10, останній рейс з Києва о 22:10 (літо) та о 21:30 (зима), з Лютежа — о 21:00 (літо) та о 20:20 (зима). У час «пік» (із 7:00 до 09:00 та із 17:00 до 19:00) — автобус відправляється кожні 10 хвилин, решту часу — кожні 15-20 хв.
4) «Київ, а/ст «Полісся» — Катюжанка»: початок руху з Києва о 7:00 годині, з Катюжанки — о 5:30, останній рейс з Києва о 20:20 (літо) та о 17:20 (зима), з Катюжанки — о 18:30 (літо) та о 15:30 (зима) — автобус відправляється кожні 3 години.
Паливно-мастильні матеріали закуповуємо у надійних постачальників з гарантією нормальної роботи при мінус 20 градусах за Цельсієм, додаємо антифриз, але, чесно кажучи, форс-мажори бувають. Працюємо над цим, нещодавно змінили постачальника.
Пільговики — фактично на совісті водіїв, з якими ми теж проводимо виховну роботу. Рекомендовано брати пільгових категорій на один рейс (від початку до кінця) 10 % від кількості сидячих місць у салоні. На практиці пільговики заходять на кожній зупинці. Про відшкодування витрат перевізнику — годі й говорити. Останні два роки не отримували ніяких компенсацій, ні з державного, ні з місцевих бюджетів.
Прийнятна вартість квитків нині обговорюється у Київській облдержадміністрації».
Від редакції. Шостого лютого на форум-юей.ком (див. посилання:
http://for-ua.com/article/1129734#.WJkABYN9S60.facebook) оприлюднено інтерв’ю «Подорожчання проїзду через підвищення мінімалки — це шахрайство», у якій керівник громадської організації «Розвиток інфраструктури» Станіслав Гвоздіков, зокрема, підтримує рішення Київської ОДА зобов’язати перевізників області знизити тарифи до попереднього рівня та вважає, що голова КОДА як представник Президента в регіоні має повне право реалізувати політику глави держави, а ОДА має всі повноваження у рамках транспортного законодавства і пакету законів про місцеві органи влади.
На час підготовки матеріалу до друку (четвер, 09.02.2017) — о 14:00 мала відбутися відповідна зустріч із перевізниками у КОДА.