Віталій САРДАК,
директор ВКП «Управляюча компанія»
17 жовтня у другій половині дня фактично розпочався опалювальний сезон. На жаль, у зв’язку з тим, що для ВРКП «Вишгородтепломережа» несвоєчасно затвердили ліміти, а НАК «Нафтогаз» із запізненням подав газ, запуск опалювального сезону затягнувся майже на тиждень. Різке зниження температури повітря у цей період також вплинуло на загострення ситуації.
Ще до 10 жовтня (офіційного розпорядження про початок опалювального сезону) системи будинків, які обслуговує КП «Управляюча компанія», були готові до опалювального періоду.
17 жовтня ВРКП «Вишгородтепломережа» запустила котельні (всього їх у місті працює три) та почала потроху надавати тиск і прогрівати систему. Зазвичай для стабілізації тиску та досягнення його належного рівня, а також прогріву системи до заявленої температури теплопостачальному підприємству надається від семи до десяти днів. Це стосується не лише централізованої, а й внутрішньобудинкових мереж.
Проте, вже у перший день до диспетчерської служби КП «Управляюча компанія» почали надходити скарги від мешканців. До 22:00 було подано 480 заявок. У деяких випадках, не дочекавшись, коли система запрацює в штатному режимі, мешканці зверталися по декілька разів на день, відволікаючи слюсарів від роботи поточної й із усунення аварій.
Можна виокремити кілька факторів, через які в окремих будинках, або навіть у під’їздах, були перебої з теплом:
— необхідність стравлювання повітря із системи опалення. У будинках, де розводка труб пролягає через технічний поверх, цей процес має здійснювати фахова людина – слюсар-сантехнік. А через те, що тепломережа протягом доби подає нестабільний тиск, у таких будинках треба стравлювати повітря не один, а декілька разів упродовж тижня чи навіть двох.
У решті будинків мешканці самі повинні спустити повітря із системи, однак не всі знають, що одного разу зазвичай недостатньо. Робити це потрібно двічі на день кілька днів, а подекуди і тиждень. Коли мешканці самі в змозі спустити повітря зі своїх батарей, це значно прискорює та полегшує ситуацію;
— самостійна заміна мешканцями батарей, збільшення кількості їхніх секцій, інколи додавання додаткових вигинів труб, при цьому недотримання необхідних норм та стандартів. І як результат — цілі стояки можуть не отримувати тепла. Збільшення опалювальної площі створює додаткове навантаження на систему. Кількість води, яку вона має переганяти, збільшується, і робота її, відповідно, уповільнюється;
— температурний графік, який подає тепломережа, не відповідає необхідним нормам, які зазначені у проектних даних будинків для запуску системи. Навіть у проекті «хрущовки» зазначено, що робоча температура для системи має становити 70-115 градусів за Цельсієм. Але тепломережа подасть такі показники лише за температури повітря мінус 10 градусів. Доводиться запускати систему при 50-54 градусах. А отже — отримуємо її нестабільну роботу та різні збої. Адже холодніша вода важча, повільніше циркулює та погано піднімається по трубах;
— мають місце і перебої у подачі тиску з боку котелень. За відсутності необхідного перепаду тиску у подаючому та зворотньому трубопроводах, вода погано циркулюватиме, і це також негативно впливає на появу довгоочікуваного тепла у квартирах.
Проте, аби встигнути якнайшвидше виконати всі заявки мешканців, сантехслужба «Управляючої компанії» зустріла початок опалювального сезону, працюючи у посиленому режимі у дві зміни – з 8:00 до 22:00. Також уночі постійно працює аварійна бригада.