05.03.2021

Газета Вишгород. ONLINE

Офіційний сайт газети Вишгород, Новини, архів. ONLINE

Їдемо… «по-новому?»

2

Ольга ФІЛЮК, помічник депутата Вишгородської міської ради 7 скликання Валентини Парчук

У грудні 2015 року було змінено перевізника на маршруті № 397 «м. Вишгород — м. Київ, АС «Полісся». Обслуговує тепер цей маршрут фірма «АТАСС-Бориспіль».
Обслуговує вже 8 місяців. Вісім місяців неперевершеного «комфорту», «задоволення» і постійного бажання подякувати за «новий» підхід до перевезень. Як помічник депутата, пам’ятаю баталії під час зміни перевізника і красномовну підтримку деяких керівників цієї компанії — нібито на нас очікують суперкомфортабельні машини із телевізорами, м’якими салонами і надчемними водіями…
Що ж у результаті? За останній місяць лише мені довелося стати свідком і учасником трьох випадків неприємного спілкування з водіями. А скільки їх виникає щодня?
Неповага до пільговиків, людей похилого віку, пасажирів із довідками ВПО (внутрішньо-переміщені особи з тимчасово-окупованих територій), дітей шкільного віку (адже ми пам’ятаємо, що була можливість здійснювати перевезення дітей шкільного віку за половину вартості повного квитка — тобто 3,50 грн на сьогоднішній день), факти використання нецензурної лексики в бік пасажирів, спекуляції на тому, щоб усі пасажири очікували відправлення маршрутки, поки водій не з’ясує відносини зі «спірним», на його погляд, пасажиром, розмови водіїв по телефону під час руху, зміна маршруту, ігнорування видачі квитків… Окреме задоволення отримуєш від технічного стану маршрутних машин — взагалі здається, що нас вважають, даруйте, не за людей, і навіть не за тварин. Адже маршрутки різних марок у незадовільному технічному стані (і чи хтось взагалі слідкує за цим?), попри заявлені на обласному конкурсі автобуси марки «YUTONG» … Якщо в «Богдані» є достатньо проходу між сидіннями, то в мікроавтобусах — взагалі неможливо вільно пройти і розминутися пасажирам. І, нарешті, – шедевр цього перевізника — розламані сидіння, перемотані скотчем… (див. фото).
Такі «позитивні» моменти і слова «подяки» можна наводити безкінечно. Депутати щодня отримують скарги від населення щодо якості перевезень фірмою «АТАСС- Бориспіль».
Що ж далі? Скарги, депутатські звернення, активність громадян — усе це вже є…..А далі — далі має бути дійсно відкритий (а не бутафорний) конкурс. Контроль перевізника відповідними органами, в разі невиконання ним обов’язків — розірвання договору. Виведення цієї галузі на дійсно новий рівень. Якщо є зацікавлені в зміні ситуації…

Редакція направила електронною поштою (на адресу atass-borispol@mail.ru) листа помічника міського депутата до ВАТ «АТАСС-Бориспіль», попередньо переговоривши з начальником виробництва пасажирських перевезень З. Ф. Апонюк:
«Начальнику виробництва
пасажирських перевезень Апонюк З. Ф.
Шановна Зоє Федорівно!
У продовження нашої телефонної розмови надсилаю лист Ольги Філюк. помічника депутата Вишгородської міськради Валентини Парчук, — для ознайомлення та прошу надати для читачів нашої газети таку інформацію:
Маршрути № 397, № 397 – до військового містечка:
розклад рейсів (початок – кінець роботи, зупинки по маршруту);
вартість проїзду (із зазначенням — до чи від якої зупинки, зокрема вартість проїзду по Вишгороду: нагадую, за погодженням із заступником міського голови Т. Івановим, це – 2 грн);
розклад пільгових рейсів (будні, вихідні і святкові дні);
маршрут № 1 (внутрішньоміський):
розклад рейсів (початок – кінець роботи, зупинки по маршруту);
вартість проїзду (із зазначенням — до чи від якої зупинки);
хто пільговики.
Принагідно можете висвітлити питання, що Ви озвучували (компенсація витрат перевізника на пільгові категорії – маршрут № 397; виплата компенсацій по маршруту № 1 тощо).
З повагою Марина Кочелісова,
головний редактор газети «Вишгород»

 

Головному редактору газети «Вишгород»
Марині Кочелісовій

Шановна Марино Юріївно!
Користуючись нагодою, керівництво ПрАТ «АТАСС-Бориспіль» висловлює Вам свою повагу та надає інформацію стосовно маршруту № 397 «м. Вишгород — м. Київ, ст. м. «Героїв Дніпра» та маршруту № 1 по м. Вишгороду.
№ 397: початок — 5:30 з м. Вишгорода, останній рейс — 22:30 з м. Вишгорода.
№ 397: початок — 6:15 з м. Києва, ст. м. «Героїв Дніпра», останній рейс — 23:15 з м. Києва, ст. м. «Героїв Дніпра».
Вартість проїзду по м. Вишгороду складає 2 грн, це погоджено із заступником міського голови Т. Івановим. У салонах автобусів ця інформація є, всі водії ознайомлені.
Розклад пільгових рейсів виконується щоденно, 18 піврейсів маршруту № 1.
1 зміна: з м. Києва, ст. м. «Героїв Дніпра»: 6:30. 7:30, 8:30. 9:30, 10:30; з м. Вишгорода, ТЦ «Біла»: 6:57, 7:57, 8:57, 9:57, 10:57.
2 зміна: з м. Києва, ст. м. «Героїв Дніпра»: 16:30, 17:30, 18:30, 19:30; з м. Вишгорода, ТЦ «Біла»: 16:57, 17:57, 18:57, 19:57.
Розклад руху до військового містечка (через Вишгород)
з м. Києва, ст. м. «Героїв Дніпра»: 6:20, 7:20, 8:20, 9:20, 10:20, 11:20, 12:20, 13:20, 14:20, 15:20, 16:20, 17:20, 18:20, 19:20, 20:20.
Із військової частини до ст. м. «Героїв Дніпра»: 6:20, 7:20, 8:20. 9:20, 10:20, 11:20, 12:20, 13:20, 14:20, 15:20, 16:20, 17:20, 18:20, 19:20, 20:20.
Вартість проїзду до в/ч — 10 грн (домовлено з головою міської ради та командиром в/ч).
Замовником маршруту № 397 є КОДА, договори про компенсацію за перевезення пасажирів з пільговими посвідченнями не підписані.
У квітні місяці цього року договір на внутрішньоміський маршрут № 1 про перевезення безоплатних пасажирів з пільговими посвідченнями закінчився. Новий – не підписаний. ПрАТ «АТАСС-Бориспіль» майже 5 місяців продовжує за свій рахунок перевозити всі пільгові категорії пасажирів на маршруті № 
Сподіваємося на подальшу підтримку, позитивну співпрацю та порозуміння.
С. В. ПАСЬКО
директор ПрАТ «АТАСС-Бориспіль»

 

Ользі Філюк, помічнику депутата Вишгородської міської ради
Шановна пані Ольго!
Ми отримали Вашого листа стосовно незадовільного обслуговування на маршруті № 397: м. Вишгород — м. Київ. Основні тези:
Старі автобуси (які почали працювати з часу зміни перевізника).
Неповага водіїв до пасажирів похилого віку з пільговими посвідченнями та дітей шкільного віку.
Водії користуються нецензурною лексикою.
Розламані сидіння.
Ольго, як ми можемо відреагувати на Вашого листа, якщо немає конкретних державних номерів автобусів, немає дати і тому дуже важко з цього «каламбуру» виділити хоча б якусь одну-дві машини або одного-двох водіїв, які не дотримуються вимог чинного законодавства. Ви розглядаєте один бік медалі, де все дуже погано для пасажирів, але є й інша сторона медалі, це — перевізник, і, даруйте (це Ваше речення), нас не вважають за людей.
По-перше, перевізник має виконувати Закон України «Про автомобільний транспорт» (ст. 37 «Пільгові перевезення») і не відмовляти у безкоштовному проїзді пасажирам з пільговими посвідченнями. Водночас, у Законі України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» видатки у вигляді субвенції з державного бюджету на відшкодування витрат перевізникам за перевезення пільгових категорій населення — не передбачені.
Разом з тим, у ст. 91 Бюджетного кодексу України передбачено, що компенсаційні виплати можуть здійснюватись за рахунок видатків місцевих бюджетів. І знову: все це — до ВРУ із пропозиціями Президента України. А це означає, що перевізники знову сам на сам вирішують свої проблеми. Ціни на пальне ростуть з кожним днем, на запасні частини теж. Вартість одного автобуса за рік зросла у рази. Якщо БАЗ-Богдан коштував від 250 000 до 300 000 грн, то зараз 1 000 000 грн. І ми, перевізники, очікуємо від Вас, депутатів, підтримки.
Попри те, що ми не маємо підтримки з Вашого (тобто депутатів різних рівнів) боку, жодна скарга від пасажирів не залишилась нерозглянутою та непроконтрольованим виконання водіями своїх службових обов’язків.
Автобуси, які мають антисанітарний вигляд, уже зараз знімають із обслуговування на лінії. З усіма водіями проводяться інструктажі щодо дотримання «Правил надання послуг». Більша частина водіїв залишилась працювати у нас від попередніх перевізників — і тому ствердження, що з появою нового перевізника все стало погано, — не відповідає дійсності.
Сподіваємося, що спільні зусилля Вас, депутатів, та нас, перевізника, принесуть очікувані результати.
С. В. ПАСЬКО, директор ПрАТ «АТАСС-Бориспіль»

 

«НЕХАЙ вас задні візьмуть…»

Олександр КОНОНЕНКО,
Галина МАКАРЕНКО
ФОТО — автори, спеціально для «Вишгорода»

Пам’ятаєте дитячу казочку про Івасика-Телесика і диких гусей? Ніхто не хотів хлопчика «підвезти», всі на його прохання відповідали: «Нехай тебе задні візьмуть». Щось подібне відбувається і на маршруті № 355.
Це вже не вперше у Фейсбуці натрапляємо на інформацію про перевізника, який недобросовісно обслуговує закріплений за ним маршрут №355, чимало доводилось чути й усних претензій. Отож, очевидно, настав час більш докладно означити претензії, що виникають у пасажирів, щоб їх нарешті почуло і керівництво перевізників, і керівництво міста та району.
Найперша претензія — вже до вивіски. Наше місто Вишгород у цій вивісці чомусь трансформувалось у ВиЖгород. Тобто, перевізник навіть не знає, яке місто він обслуговує. У Фейсбуці жартують: «То, може, маршрутка того й оминає ВиШгород? Логічно, адже шукає ВиЖгород». За графіком — не встежиш, бо він міняється мало не щотижня — і про це пасажирам повідомляють не завжди.
Ну, а тепер куди значніші претензії. Водії не дотримуються МАРШРУТУ. Хоча Правила надання послуг пасажирського автомобільного транспорту чітко обумовлюють, що водію автобуса (маршрутного таксі) забороняється змінювати маршрут і графік руху. Якщо конкретніше, то не всі маршрутки виконують рейс через Вишгород. От і трапляється, що заходить пасажир до салону, передає на квиток до Вишгорода, а у відповідь чує, що цей рейс через Вишгород не виконується: «Попередній поїхав і наступний також за мною у Вишгород поїде». Тобто, якраз і проявляється оте «казкове» — нехай вас задні візьмуть…
Ну що ж, як кажуть: довіряй, але перевіряй. У суботу, 23 липня, вирішили відстежувати цю ситуацію. 0 13:00 рейс на маршруті № 355 у напрямку Демидівського зоопарку «12 місяців» справді був виконаний через Вишгород. А от далі… Хоч і заявлено, що маршрут виконується практично кожні 15-20 хвилин, але в наступні 1 годину 15 хвилин через Вишгород не було виконано ЖОДНОГО РЕЙСУ! Пасажири «танцювали-танцювали» по зупинках і змушені були «голосувати». Дехто таки дочекався рейсу 397-го маршруту, що раз у годину виконується до «Дідовиці».
Ті ж Правила надання послуг пасажирського автомобільного транспорту передбачають також, що в кожному маршрутному таксі мають бути розміщені Правила перевезення пасажирів (права та обов’язки водія і пасажира, перевезення пільгових категорій), причому — розбірливо і на видному місці, а іще — інформація про водія та підприємство, що виконує перевезення, про страховика. Нічого подібного на маршруті № 355 ви не знайдете — не відомо, хто перевозить, немає жодної інформації щодо того, куди звертатись у разі якихось запитань чи скарг.
Й інший аспект. Очевидно, водіям не дуже хочеться робити «крюк» — і вони інформують своє начальство, що пасажирів до цього населеного пункту практично немає. Не вірте цим байкам! Майже на кожній зупинці пасажири «кланяються» водієві: «Довезіть до Вишгорода», а у відповідь найчастіше: «Хай вас задні візьмуть…» Або й взагалі маршруточники ігнорують зупинки, ніби не виїхали на роботу перевозити пасажирів, а просто тільки «прокататись», пролітають дорогою «на всіх парах», незважаючи на те, що пасажири мало не під колеса кидаються.
Щоб не бути голослівними, наведемо два факти недільного дня 24 липня: рейс 18:20 із зоопарку (державний знак автівки СА 59 95 ВА) та рейс 18:35 (державний знак автівки АА 50 90 ЕН) — на всі наочні «благання», «махання руками» пасажирів зупинитись у Старих Петрівцях (зупинка Нагірна), водії не відреагували… АА 50 90 ЕН зупинився аж у Валках (Нові Петрівці).
Запитань — більше, ніж відповідей. Але принаймні на кілька з них міськрада, райрада та дорожня поліція можуть відповісти: «Чому в транспортних засобах, що обслуговують маршрут № 355, немає відповідної інформації про перевізника, витягів із Правил перевезення пасажирів, контактних телефонів, на які б можна було зателефонувати в разі скарг та пропозицій?», «Чому не інформується населення про зміну графіків руху, чому немає відповідної інформації на зупинках?», «Чи цікавиться дорожна поліція дотриманням маршрутів автоперевізниками, чи їм дозволено роз’їжджати по району, як заманеться?», «Навіщо у маршруті № 355 прописаний населений пункт «ВиЖгород», коли водіями цього маршруту він практично повністю ігнорується?»
…Уже не раз згадувані Правила надання послуг пасажирського автомобільного транспорту передбачають, що «всі пасажири мають право на безпечне і високоякісне перевезення та висунення вимог до перевізника щодо виконання ним умов договору перевезення». А насправді нічого подібного на цьому маршруті пасажири не мають. Тільки клопіт…
Відомо, що тендерами на перевезення у місті і районі займається облдержадміністрація. Але місцева влада може на ситуацію впливати, контролювати якість надання транспортних послуг. Як? Та дуже просто — ініціювати депутатські перевірки, розгляд питань на депутатських комісіях, збирати круглі столи щодо проблем транспортного обслуговування із залученням громадськості, представників перевізників та владних структур. Якщо буде належний контроль — то і результат позитивний буде. В іншому випадку — пасажир за свої кошти якісних послуг не отримає!
Від редакції. Чекаємо відповіді від перевізника.