02.03.2021

Газета Вишгород. ONLINE

Офіційний сайт газети Вишгород, Новини, архів. ONLINE

Зони розвитку освіти: сім напрямків, 500 перспективних ідей

AE  7174

AE  7325

AE  7385

Реформуванню системи освіти на Київщині – бути! На стратегічній сесії «Зони розвитку освіти в Київській області» оголосили старт пілотного проекту, в ході якого вже з нинішньої осені в 37 навчальних закладах області впроваджуватимуть зміни

Прес-служба Л. Парцхаладзе

«Ти уявляєш, мій старший заявив, що він восени не піде в школу, бо все, чого їх там навчають, йому ніколи в житті не знадобиться», – скаржилась своїй подрузі жінка, котра стояла переді мною. «Зараз у школі всім дітям нецікаво, – втрутився в розмову чоловік поруч. – Моя дочка теж туди не хоче ходити, вже й не знаю, чим її вмотивувати»…

Що з існуючою системою освіти щось не так, знають не лише звичайні громадяни та їхні діти. Знає про це і влада. І, Богу дякувати, в столичному регіоні від просто знання вона нарешті перейшла до дій.

Київська обласна державна адміністрація спільно з утвореним на її базі Проектним офісом реформування освіти і науки ініціювала дуже цікавий та ефективний захід. В столичному Українському домі провели стратегічну сесію «Зони розвитку освіти в Київській області». Протягом п’яти годин співробітники профільного департаменту КОДА, представники місцевих влад і навчальних закладів різних рівнів з усіх районів області, консультанти, успішні бізнесмени, батьки та громадські активісти обговорювали, чому і як вчити, які цілі має переслідувати освіта, яким повинен бути її кінцевий результат тощо.

«Існуючою системою освіти невдоволені всі: батьки, учні, викладачі та навіть уряд. Знання, які  діти отримують за шкільними партами, на 90 відсотків потім не використовуються в реальному житті,констатував перший заступник голови Київської обласної державної адміністрації Лев Парцхаладзе.Така освіта не дає дітям реальних можливостей стати затребуваними, успішними та щасливими людьми, а саме це має бути головною метою навчання. Тому  реформування системи освіти я вважаю одним з першочергових завдань розвитку Київської області».

І ось перші підсумки: сформовано бачення майбутньої моделі освіти на Київщині по семи основних напрямках – дошкільна освіта, середня, позашкільна, професійна, приватна та бізнес-освіта, наука й інновації, а також протидія корупції в освіті. Визначені вектори розвитку та безпосередньо проекти, які дозволять докорінно змінити освітню сферу в столичному регіоні.

Зібрано близько півтисячі перспективних ідей, впровадження найкращих з яких дозволить вже найближчим часом досягти зрушень в освітньому процесі, причому на всіх його рівнях – від дитячих садків до вишів. Розпочато формування банку проектів швидких змін. Підбирається потужна команда – і реформаторів, і тих, хто буде відповідати безпосередньо за реалізацію змін. Адже слова мають трансформуватися в дії.

Під час сесії визначились також з необхідністю впровадження пілотного проекту з підготовки нового формату викладачів. Перед керівництвом педагогічних вузів та інститутів підвищення кваліфікації вчителів поставлені важливі завдання: підвищити комп’ютерну та технологічну обізнаність викладачів, з авторитарної моделі викладання переорієнтувати їх на модель партнерську, коли вчитель не повчає учня, а співпрацює з ним, допомагає розвинути найкращі якості та досягнути найвищих результатів, враховуючи його особистісні відмінності.

Звісно, позитивні зміни неможливо назавтра розпочати відразу в усіх дитячих садках, 740 школах області, коледжах, училищах тощо. Тому протягом першого року найперспективніші ідеї, відібрані за підсумками стратегічної сесії, будуть впроваджувати в усіх районах Київщини, але відібравши для цього по одному навчальному закладу. Отже спочатку реформа зачепить 37 закладів усіх рівнів – від дитячих садків до вишів. Наступного року кількість охоплених проектом суб’єктів збільшиться на 20 відсотків, а протягом третього – до нього доєднаються всі охочі.