12.05.2021

Газета Вишгород. ONLINE

Офіційний сайт газети Вишгород, Новини, архів. ONLINE

АНДРІЙ АНІСІМОВ: «100 ДНІВ РОБОТИ ВИШГОРОДСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ»

Перша установча сесія Вишгородської районної ради VIII скликання відбулася 27 листопада 2020 року. А вже з 2 грудня 2020 року, коли було обрано керівний склад ради та сформовано постійні комісії, розпочалася активна робота щодо переналаштування структури органу місцевого самоврядування у Вишгородському районі нового зразка, який, відповідно до реформи децентралізації, тепер складається з семи територіальних громад: міських -Вишгородської та Славутицької, сільських – Петрівської, Пірнівської, селищних – Димерської, Іванківської та Поліської.

Паралельно з цим, невідкладно треба було провести колосальну роботу щодо передачі закладів, установ та майна із спільної комунальної власності Вишгородського району у територіальні громади, а також здійснити процедуру ліквідації Іванківського та Поліського районів.

На перших же сесіях депутатський корпус прийняв низку важливих рішень щодо передачі навчальних закладів загальної освіти, Центру первинної медико-санітарної допомоги, районної лікарні та їх майна, інших закладів і установ – юридичних осіб до Вишгородської, Петрівської, Пірнівської та Димерської громад.

Фактично, за кілька перших тижнів кількість переданих об’єктів складала приблизно 80 відсотків від загальної кількості. І це дало змогу досягти мети, поставленої на початку процедури передачі майна – щоб заклади, які раніше фінансувались з районного бюджету, з 1 січня нинішнього року мали належне фінансування з бюджетів територіальних громад і могли надавати відповідні медичні, освітні, культурні, спортивні та інші послуги.

Зрозуміло, що при такій кількості об’єктів, які потрібно було передати, не обійшлося без складнощів і проблем. Зокрема, такою проблематичною була передача Центру художньої творчості дітей, юнацтва та молоді «Дивосвіт» до Вишгородської територіальної громади. Під час передачі виникло чимало дискусій, були навіть закиди на адресу Вишгородської районної ради, що вона має намір позбавити дітей та молодь можливості отримувати послуги у Центрі творчості.

Найперше, треба сказати, що «Дивосвіт» і ще ряд подібних закладів, таких як, КП «Навчально-спортивна база», Районний будинок культури «Енергетик», Міжшкільний навчально-виробничий комбінат та інші соціальні об’єкти, які знаходяться у Вишгороді – це заклади, що забезпечували навчання і творчий розвиток дітей всього району, а зараз – усіх громад. І завдання районної ради – забезпечити збереження їх профілю та можливості отримувати їх послуги мешканцями всього Вишгородського району. Саме цим ми і керувались в роботі, коли, як того вимагає закон, прийняли рішення про передачу «Дивосвіту» та Вишгородського районного будинку культури «Енергетик» (аналогічний заклад) як юридичних осіб до Вишгородської ОТГ.

Однак, Вишгородська міська рада відмовилася приймати об’єкти у такому варіанті. Як результат, діяльність вказаних юридичних осіб була фактично дестабілізована, працівники опинились під загрозою невиплати їм заробітної плати. Це й спричинило хвилювання працівників закладів, батьків дітей та громадськість.

Щоб розв’язати проблему, Вишгородська районна рада, за участю Народного депутата України Ольги Василевської-Смоглюк, провела ряд довготривалих дискусій, обговорювала її з керівництвом Вишгородської міської ради, представниками трудових колективів. Як наслідок, вдалося напрацювати договір між Вишгородською районною та Вишгородською міською радами, де зафіксовано відповідні умови, за яких Вишгородська районна рада погодилася передати і об’єкти нерухомого майна, а міська рада прийняти юридичні особи.

Зокрема, договір передбачав передачу відповідних закладів за умови взяття Вишгородською міською радою на себе наступних зобов’язань:

  • не ліквідовувати, не реорганізовувати вказані юридичні особи;
  • не змінювати їх профіль, сприяти реалізації їх діяльності, в тому числі шляхом їх фінансування;
  • зберегти трудовий колектив та забезпечити можливість отримувати послуги мешканцями всього Вишгородського району;
  • не відчужувати, не змінювати цільове та функціональне призначення об’єктів тощо.

Після підписання договору Вишгородська районна рада та Вишгородська міська рада прийняли відповідні рішення і проблему було розв’язано.

На превеликий жаль, вже після передачі майна є випадки оптимізації закладів, які перейшли в громаду.

Так, після декількох місяців, з моменту передачі ДЮСШ з водних видів спорту Вишгородською районною радою в міську громаду, Вишгородською міською радою прийнято рішення “Про реорганізацію комунальної установи Вишгородської міської дитячо-юнацької спортивної школи з водних видів спорту Вишгородської міської ради шляхом приєднання до комунальної установи Вишгородської міської комплексної дитячо-юнацької спортивної школи Вишгородської міської ради», внаслідок чого ВМ ДЮСШ з водних видів спорту може припинити своє існування, як юридична особа.

Трудовий колектив, батьки вихованців школи, громадськість не задоволені таким рішенням міської влади, звернулись за допомогою до районної ради, як колишнього засновника та органів влади всіх рівнів для захисту школи та зупинення процесу її припинення.

Районна ж рада, враховуючи, що школа існує вже 29 років і її учні гідно представляли район на змаганнях різних рівнів, підготувала звернення до міської ради щодо відміни рішення про реорганізацію школи та збереження її, як окремої юридичної особи.

Як бачимо, при передачі майна з районного підпорядкування до територіальних громад, виникає багато різних практичних питань, втім, процес триває. Слід зазначити, що у зв’язку з цим, збільшилось і навантаження на Фонд комунального майна Вишгородського району, адже саме його працівники залучені при виконанні рішень районної ради, інвентаризації майна та його фактичній передачі, оформленні відповідних актів.

Щодо колишніх Іванківського та Поліського районів, Вишгородська районна рада VIII скликання, як їх правонаступник, на початку своєї роботи відповідними рішеннями розпочала процедуру реорганізації Поліської та Іванківської районних рад шляхом приєднання до Вишгородської районної ради та передачі юридичних осіб і майна в Поліську та Іванківську територіальні громади.

Треба зазначити, що процес ліквідації Іванківського та Поліського районів теж є непростим. Насамперед, виникають проблеми з вивільненням співробітників низки колишніх районних структур. Це – і їх працевлаштування (у зв’язку зі значною віддаленістю Вишгорода від вказаних територіальних громад пропозиції щодо переводу вивільнених працівників до апарату новоутвореної ради зазвичай є неприйнятними), і виплата компенсацій, передбачених законодавством. Іноді ці виплати сягають сотні тисяч гривень, і це при тому, що фінансування районних рад обмежене, зокрема, і на утримання діючого апарату ради. Однак, не зважаючи ні на що, всі ці виплати здійснюються.

Вирішуються в робочому порядку і інші питання, зокрема, завдяки налагодженій співпраці керівництва районної ради з керівництвом Поліської та Іванківської територіальних громад.

Під час проведення систематичних спільних робочих нарад  обговорюється чимало нагальних питань, зокрема, щодо покращення функціонування комунального підприємства Поліської селищної ради «Поліська центральна селищна аптека № 19», усунення недоліків в приміщенні Поліської лікарні для укладення договору з Національною службою здоров’я України, проблем шкільного харчування та управління водним господарством, діяльності Центру з надання адміністративних послуг, забезпечення пожежної безпеки на території Поліської громади, своєчасного та повного надходження запланованих податків та зборів до бюджету тощо.

Результатом такої активної діяльності виконавчого апарату та депутатського корпусу Вишгородської районної ради, зокрема, членів постійної комісії районної ради з питань бюджету, фінансів, цінової політики, соціально-економічного розвитку та інвестиційної діяльності, стало і те, що вчасно було затверджено бюджет на 2021 рік, прийнято низку програм для підтримки не тільки комунальних підприємств, а й громадських організацій.

Наразі Вишгородська районна рада працює над розробкою програм розвитку підприємств, які залишаються у власності районної ради, з тим, щоб організувати їх злагоджену та ефективну роботу.

Слід зазначити, що всі постійні депутатські комісії Вишгородської районної ради, в межах компетенції, беруть активну участь у роботі ради, зокрема, і у вирішенні порушених вище питань.

Так, наприклад, згідно плану роботи постійної комісії районної ради з питань комунальної власності, розвитку промисловості, підприємництва та інфраструктури було проведено виїзні засідання по всіх комунальних підприємствах районної ради, заслухано їх керівників та надано пропозиції по їх подальшій роботі.

Плануємо працювати також над тим, щоб всі сім територіальних громад, котрі входять до Вишгородського району, мали можливість для потужного соціально-економічного розвитку. Вже найближчим часом плануємо по всіх громадах зібрати інвестиційні пропозиції і забезпечити підтримку реалізації програм особливо значимих і для громад, і для всього району.

Працюватимемо надалі і в плані розвитку системи місцевого самоврядування саме у розрізі функціонування районних рад, чіткого визначення їх статусу. Відповідно до реформи децентралізації, до Бюджетного кодексу України були внесені зміни, згідно з якими райради фактично позбавлені механізмів фінансування. Відповідно, в невизначеному стані опинилися деякі установи та заклади, творчі колективи.

З метою розв’язання проблемних питань у діяльності районних рад, напрацювання відповідних законодавчих ініціатив, мною, як головою Вишгородської районної ради, було ініційовано перед Київською обласною радою створення Координаційної ради районних рад Київської області з питань розвитку місцевого самоврядування та захисту інтересів територіальних громад. Сподіватимемося, що діяльність цієї інституції дозволить врегулювати ряд питань і сприятиме більш ефективній роботі районних рад.

Кожна з семи територіальних громад вибудовує свою структуру, складає свої плани розвитку та прогнозує свої перспективи, проте кожна з цих громад – це частина Вишгородського району, який має потужний потенціал для розвитку завдяки майбутнім об’єднавчим процесам.

Спільні соціально-економічні, культурні та освітні програми і заходи, інвестиційні проекти сприятимуть тому, щоб жоден з населених пунктів району не відчував себе «на окраїні», а був дієздатною і сильною частиною громади, і саме таку мету ставить перед собою Вишгородська районна рада в умовах реформи децентралізації.