Драматичний театр «Експромт» Вишгородського міського Центру творчості «Джерело» порадував глядачів, запросивши на виставу за мотивами роману Роберта Стівенсона «Острів скарбів». Чотирнадцять юних обдарувань протягом години тримали залу РБК «Енергетик» у напрузі.
… За кулісами, звісно, серйозно, творчо і наполегливо з дітьми певний час працювали художній керівник Наталія Філіпова та режисер-постановник Альона Петлярська. Тож, на сцені – динамічна гра, переконливе втілення різних характерів і темпераментів героїв у ході пошуку скарбів, які капітан Флінт заховав на безлюдному острові… Ефектності дійству додали і бездоганні костюми героїв, якісний звук та освітлення, і музичне оформлення.
Влітку ц. р. «Острів скарбів», а також виставу «Тутта та Людвіг» колектив показав на Міжнародному фестивалі-академії дитячої кіно-театральної творчості «Золотий ключик» у Болгарії, м. Приморско. Отримав Гран-прі, відзнаки у номінаціях «Краща режисура», «Краще пластичне вирішення», «Кращі сценічні костюми», кращі чоловіча та жіноча ролі також. Практично всі актори вибороли нагороди.
Разом із тим на Міжнародному фестивалі «Експромт» представив культуру нашої країни, сприяв налагодженню дружніх стосунків та дитячої дипломатії з колективами сонячної Болгарії.
Загалом літо у наших театралів було спекотним, адже репетиції та зйомки у серіалах і кіно не припинялися. Ще б пак — вони мають гарний приклад: керівники колективу Наталія Філіпова та Альона Петлярська, чий освітній багаж досить вагомий (закінчили по кілька вищих навчальних закладів), постійно працюють над собою і вдосконалюються.
— Я є членом Національної спілки театральних діячів України, а це — безліч майстер-класів, семінарів, які ми з дітьми із задоволенням відвідуємо, — розповідає Наталія. — У свою чергу вистави нашого колективу переглядають представники Спілки — театральні критики, режисери, народні та заслужені актори України, які надають свої рекомендації. Для наших юних акторів провідні режисери професійних театрів проводять майстер-класи. Тобто, і ми, педагоги, постійно вдосконалюємось, і наші вихованці.
Важливою є й участь їхніх батьків. Вони надають вагому допомогу, контро-
люють роботу дітей над роллю вдома, мотивують нас, педагогів, до нових цілей.
— Головне не нашкодити, внутрішній світ дитини дуже складний інструмент, з яким треба делікатно працювати, — каже Альона Петлярська. — Адже основа майстерності актора — це не лише гарно вивчений та поданий текст, це персонаж, характер, який необхідно правильно зрозуміти, створити та пережити. Тому ми вчимо дітей створювати повноцінний образ, оволодівати засобами акторської майстерності: мімікою, дикцією, інтонацією, пластикою, рухами, фантазією, вмінням імпровізувати та ін. Це дає можливість акторові встановити емоційний контакт із глядачем, примусити співпереживати тому, що відбувається на сцені.
І глядач справді не залишається байдужим. Про це свідчать зосереджені обличчя в залі, пильні погляди, приковані до сцени, і оплески, якими нагороджують юних акторів.
Валентина ЯКОВЕНКО,
методист ЦТ «Джерело»