27.07.2021

Газета Вишгород. ONLINE

Офіційний сайт газети Вишгород, Новини, архів. ONLINE

Про повірку лічильників холодної води

Адміністрація Вишгородського МКП «Водоканал»

На виконання вимог ЗУ «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» від 22.06.2017 р. № 2119 та відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 869 від 01.06.2011 р., з грудня 2017 р. для мешканців багатоповерхових будинків встановлено тарифи на послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення, з яких вилучено витрати, пов’язані з обслуговуванням, монтажем-демонтажем та повіркою індивідуальних засобів обліку холодної води. Відповідно із введенням в дію зазначених тарифів, споживач самостійно за свої кошти виконує монтаж-демонтаж і повірку лічильника.

Такі зміни в процедурі повірки лічильників викликали чимало питань у абонентів Вишгородського МКП «Водоканал», тому надаємо більш розширену інформацію.

 1. Де проводити повірку лічильників?

Законом «Про метрологію та метрологічну діяльність» передбачено, що для проведення повірки науковим метрологічним центрам, метрологічним центрам та повірочним лабораторіям необхідно одержати свідоцтво про уповноваження на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології (далі – свідоцтво про уповноваження), яке видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері метрології та метрологічної діяльності.

Уповноважені організації включаються до Державного реєстру наукових метрологічних центрів і повірочних лабораторій, уповноважених на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері метрології та метрологічної діяльності.

Зазначений Реєстр має бути доступним для громадськості в електронній та/або іншій формі та опублікованим на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері метрології та метрологічної діяльності, та постійно оновлюватися.

Вишгородське МКП «Водоканал» не має своєї повірочної лабораторії, тому з питань проведення повірки рекомендує звертатись в будь-яку уповноважену організацію (більшість мешканців звертається до ТОВ «Еталон АСП» за тел. 044-221-02-09; 0800-750-903 (безкоштовна телефонна лінія) або ж 097-469-22-82(viber). ТОВ «Еталон АСП» проводить повірку без демонтажу лічильника).

В разі проведення повірки, Вишгородському МКП «Водоканал» необхідно надати документ (свідоцтво/довідку) який би підтверджував результати повірки.

2. Для кого повірка лічильників стала і є платною?

З 22.01.2018 р. для мешканців багатоквартирних будинків, бюджетних організацій, підприємств, мешканців приватних будинків обслуговування та повірка засобів обліку холодної води стали платними, тобто, абоненти мають сплачувати за повірку лічильників за договірними цінами підприємствам, які надають такі послуги.

Всі роботи, пов’язані з періодичною повіркою (демонтаж, транспортування та монтаж) здійснюються за рахунок власників засобів вимірювальної техніки.

При умові заміни лічильника води на новий, споживачу дозволяється зняти пломбу та провести заміну лічильника самостійно. Після заміни споживач повідомляє відповідального представника Вишгородського МКП «Водоканал» – фахівця відділу обліку про необхідність проведення опломбування нового засобу обліку води для прийняття на облік.

Після чого призначається дата опломбування лічильника, що виконується лише працівником Вишгородського МКП «Водоканал», який складає відповідний акт. Тільки після того, як контролер записав останні показники старого лічильника та опломбував новий лічильник, процедура заміни лічильника води є завершеною.

3. Як часто треба проводити повірку лічильників?

Як правило, для лічильників води міжповірочний інтервал встановлено терміном до 4-х років.

Він вказується у паспорті приладу. Виробник гарантує 10 років стабільної роботи, після чого необхідно замінити лічильник на новий. Адже при тривалому користуванні приладом, в ньому накопичується бруд та іржа, відбувається поступова руйнація механізму.

 Визначити самостійно чи правильно працює лічильник — неможливо. Це мають робити професіонали у спеціальній лабораторії. Також повірку можна виконати і без демонтажу приладу обліку — стаціонарно, за допомогою спеціальної мобільної установки для повірки. Однак, в даному випадку не відбувається промивка механізму від бруду.

Після повірки в паспорті лічильника ставиться відмітка, або видається спеціальне свідоцтво, а на прилад наноситься унікальне тавро.

Якщо лічильник не відповідає метрологічним стандартам та підлягає заміни на новий, це засвідчується довідкою про його непридатність.

Відповідно до чинного законодавства повірку лічильників треба провести не пізніше закінчення терміну міжповірочного інтервалу, встановленого для даного лічильника. Вишгородське МКП «Водоканал» не може проводити розрахунки по лічильниках з простроченим терміном повірки.

4. Який термін робіт та оплата в період повірки лічильників?

Строк повірки — 15-30 діб. Оплата за воду за цей період проводиться за середнім споживанням протягом трьох попередніх місяців. Після повірки та встановлення, лічильник знову пломбується контролером відділу обліку, про що складається акт. Показники лічильника, який не прийнято до обліку — не враховуються, а розрахунки за спожиту воду проводяться за нормами споживання. Лічильник є власністю споживача, тому він несе повну відповідальність за утримання та його експлуатацію.

5. Які правові наслідки не проведення повірки лічильників?

Абонентам, у яких термін повірки лічильників води прострочений, нарахування за послуги Вишгородське МКП «Водоканал» буде проводити у відповідності до Нормативів питного водопостачання для споживачів комунального підприємства «Водоканал» Вишгородської міської ради, затверджених рішенням від 10.05.2018 №135

6. Як дізнатися про дату, до якої має бути повірений лічильник води?

Міжповірочні інтервали відображені у паспорті лічильників (нові прилади) або у Свідоцтві про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки.

Якщо абонент втратив паспорт/свідоцтво, дізнатись про дату чергової повірки можна: в «Особистому кабінеті» споживача на сайті abonentinfo.com; зателефонувавши до відділу обліку Вишгородського МКП «Водоканал»: (04596) 23-602 або звернутись за адресою: м. Вишгород, вул. Набережна, 8-а.

         Повідомляємо абонентів, квартирні лічильники яких підлягають періодичній повірці згідно з графіком, про необхідність її проведення в межах міжповірочного інтервалу. Абонентам, у яких міжповірочний інтервал закінчується/скінчився, додатково до квитанції надсилається повідомлення про повірку.