02

Володимир ТКАЧ

Історія людства засвідчила беззаперечний факт, що саме дороги є кровоносними судинами будь-якої держави. Вони забезпечили рівень цивілізації, розвиток численних територій.
По дорожній інфраструктурі Київське Полісся знаходиться на задвірках держави. Автомобільна дорога Р-02 Київ-Іванків-Овруч до сьогодні мала більш-менш пристойний вигляд від Києва і до повороту на Межигір’я. Воно і не дивно — тут катався «проффесор» Віктор Федорович, а потім його сусід — Прем’єр Яценюк.
До Димера дорога ще сяк-так, а далі зубодробильний путівець, а за Іванковом — просто напрямок до Вільчи. А поміж тим, як засвідчив моніторинг, через Нові Петрівнці за добу проїздить 12 тисяч автомобілів. У 2019 році їх буде не менше 15 тисяч. До автомобільного колапсу — рукою подати.
Втім, на сьогодні не все так сумно. З метою покращення транзитної привабливості та міжнародного іміджу Київської області депутатське міжфракційне об’єднання «Київщина» у Верховній Раді на чолі з Ярославом Москаленком ініціювало за кошти «митного експерименту» реалізацію проекту «Поточний середній ремонт автомобільної дороги Р-02 Київ-Іванків-Овуч». Кілька слів про так званий «митний експеримент». Його суть полягає в тому, що 50 відсотків суми перевиконання надходжень митних платежів під час митного оформлення товарів Кабінет Міністрів України спрямовує до спеціальних фондів обласних бюджетів саме на фінансування ремонту доріг. Скажімо, за два останніх роки «митний експеримент» дозволив зібрати на дороги додаткових 2,8 млрд гривень.
Першого жовтня ц. р. у адмінбудинку (м. Вишгород, пл. Т. Шевченка, 1) відбулася презентація початку реалізації інфраструктурного проекту ремонту автодороги Р-02. Нарада відбулася за головуванням народного депутата Ярослава Москаленка, за участі голови Київської обласної держадміністрації Олександра Горгана, його першого заступника Андрія Анісімова, голови Вишгородської РДА Вячеслава Савенка, голови Вишгородської районної ради Ростислава Кириченка, в. о. начальника Служби автомобільних доріг у Київській області Володимира Козака, директора департаменту регіонального розвитку КОДА Сергія Золіна, представників ТОВ «Онур» та сільських голів населених пунктів, через які пролягає ця автодорога.
Як доповів присутнім Володимир Козак, ремонт дороги триватиме у три етапи. Перший етап — це реконструкція дорожнього полотна від вул. Богатирської (Київ), далі по Нових Петрівцях, Старих Петрівцях та Лютежу. Другий етап — від Демидова через Димер, Іванків до станції «Вільча». І третій етап — від ст. «Вільча» до контрольно-пропускного пункту «Вільча» на українсько-білоруському кордоні.
Найскладнішим етапом, звісно, стане відрізок до Лютежа. На вул. Богатирській буде облаштоване кільце, тобто розв’язка з окружної дороги. Але найважче буде працювати по Нових Петрівцях, де потрібно по центральній вулиці переносити вбік газопровід, робити нові вводи до будинків, переносити низку електроопор, відведення зливових вод, облаштовувати безпечні пішохідні переходи, встановлювати нові дорожні знаки та інші вказівники. Якщо по Старих Петрівцях особ-ливих проблем немає, то в Лютежі — це капітальний ремонт аварійного моста.
Як зазначив голова КОДА Олександр Горган, на автодорогу до Овруча виділено близько 600 мільйонів гривень. Реалізація проекту дозволить зупинити депопуляцію Іванківського і Поліського районів. Це також прискорення капіталізації землі, об’єктів нерухомості тощо. Фінансування цього проекту — велика перемога для області, але зараз найбільше тривожить темп робіт. Він — незадовільний. Є великі претензії до Облавтодору. Так, минулого року ця структура не освоїла 130 млн грн, і ці кошти були спрямовані у Вінницьку область. Тобто до кінця року перший етап робіт має бути завершеним. Це останнє попередження керівництву Облавтодору.
— Зараз головне — чітка взаємодія усіх причетних до проекту структур, — акцентував народний депутат Ярослав Москаленко. Це оперативне вирішення поточних питань із поліцією (бо рух буде по одній смузі), обленерго, облгазом. Проекти ремонту автодороги мають бути по сільських радах, щоби люди володіли достовірною інформацією.
Запитань було багато, особливо від сільських голів, які прохали врахувати ті чи інші нюанси під час роботи по селах. Головне, що шляховики готові внести корективи до проекту.
Автомобільна дорога Р-02 Київ-Іванків-Овруч має всі шанси стати серйозною міжнародною магістраллю. Так, під нове КПП «Вільча», де зараз стоїть чотири вагончики, вже виділено дев’ять гектарів землі для будівництва необхідної інфраструктури, нових смуг для транспорту. Незабаром у білоруському Гомелі відбудеться міжнародний форум, на якому наші представники вийдуть із ініціативою надати КПП «Вільча» статус міжнародного переходу. Білоруські торговельні партнери з Гомеля, Мозиря дуже зацікавлені у новій дорозі, бо, як відомо, шлях через Чернігівщину на 400 км довший. Шлях білоруських фур пролягатиме до Демидова з поворотом на гостомельську дорогу, яка вже ремонтується, і далі на окружну дорогу.
Завершуючи автодорожну тему, можна сказати: є надії сподіватися, що шлях на Полісся матиме всі ознаки європейського якщо не автобану, то принаймні пристойної дороги — сучасної і зручної. Лише б не підвели наші любі вітчизняні шляховики.