01.10.2020

Газета Вишгород

Офіційний сайт газети Вишгород, Новини, архів

Герой парковки

Віктор КІР’ЯНОВ

Як би ми не скаржилися на скруту, — рівень життя, особливо в Києві та навколо, росте. Наслідком цього стало масштабне будівництво житла методом бездумного ущільнення міської забудови.
Яскравий приклад — найближча до нас Оболонь. Зразковий колись масив був побудований за найсучаснішими на той час нормами, з просторими дворами і внутрішньою інфраструктурою (дитсадки, школи, магазини і навіть кінотеатр). Зараз методом точкової забудови на місці спортивних і дитячих майданчиків виросли 25-поверхівки, мешканці яких мають інколи по дві автівки на сім’ю.
Кількість переросла в якість: тепер ночами весь простір на столичному масиві заставлено машинами. Вони всюди: на газонах, тротуарах, стадіонах, а «герой парковки» – улюблена тема соцмереж. Сміттєвози, машини швидкої, пожежники продираються крізь ці «джунглі», побоюючись зачепити чужу власність. Часто вони зовсім не можуть дістатись потрібного під’їзду. Доходить до конфліктів: машини особливо нахабних господарів горять синім полум’ям. Винні в цьому не хулігани (онуки незадоволених бабусь), а міська влада, яка зіштовхує лобами громадян з різними інтересами.
У Вишгороді, дякуємо Богові, поки не все так погано. Навпаки — здійснюється планомірне облаштування місць для паркування. Але до повного вирішення проблеми ще далеко, та й асфальтування обходиться недешево. До того ж, конфігурація майданчиків не завжди продумана: замість прямокутних витягнутих часто влаштовують квадратні і навіть круглі майданчики. В таких місцях автівки, мов стадо баранів, блокують одна одну, що також призводить до конфліктів. Взимку ще цікавіше: тільки двірник відшкрябав сніг біля під’їзду, тут же хитрий водій паркується. Відчистити власну ділянку на майданчику поруч — зась. А мешканці спотикаються об неочікувану перешкоду на виході з дому.
Що можна зробити?
По-перше, розробити проекти паркінгів для кожної прибудинкової території. Тут не потрібні проектні організації та великі гроші. Досить скачати знімок території з Google maps, вийти на місцевість з олівцем і планшетом, продумати місця для паркування й узгодити з дитячими майданчиками, тротуарами, контейнерами для сміття. Я сам раніше в Києві розробив подібний проект і реалізував за суму меншу, ніж просив архітектор за креслення.
По-друге, здешевити будівництво і залучити підрядників через прозорий тендер. Я бачив у багатій Європи подібні паркінги з щебеневим покриттям. У нас є більш дешевий матеріал для цієї мети — асфальтна крихта. Покриття з зі щебню і крихти добре вбирає воду і не залишає калюж після дощу. Нема бруду і колій від шин. Замість бетонного бордюру можна вкопати автомобільні б/в покришки, які взагалі обійдуться безкоштовно, та й машини не розбиватимуть бампери й підвіску під час випадкового торкання з ними. Згодом можна бордюри обсадити живоплотом. Все це можуть зробити приватні підприємці за дуже невеликі гроші.
По-третє, зробити чітку розмітку місць стоянки, щоб водій не вирішував на власний розсуд, як паркуватися – «уздовж чи поперек».
Читач скаже: а чого це слід автівки у дворі залишати! Знайшлися гроші на машину, знайди на гараж та й бережи там свою «розкіш»! Це не вихід. Землі для цього у місті не так багато. Ветеранам АТО не можуть знайти ділянок під індивідуальну забудову. А площі під гаражі потрібно набагато більше, аніж під багатоповерховий будинок.
Існуючі гаражні кооперативи досить віддалені від забудов. Ті, хто щодня користується автомашиною, як правило, живуть у жорсткому ритмі та не мають часу мотатися годину-півтори з дому до гаража і назад. І взагалі така позиція «безкінних» жителів нелогічна. Давайте тоді відмовимося від інших благ технічного прогресу, наприклад, від кондиціонерів, пральних машин — аби не перевантажувати електромережу з «потужністю» минулого століття!
Повторюся, поки що є можливість обладнати такі майданчики майже біля кожного будинку. У міру виконання плану з їх облаштування можна буде посилювати вимоги до автовласників. Уявімо, що в окремо взятому подвір’ї ми маємо зручний паркінг і навіть почали розділяти сміття. На в’їздах ставимо знак 5.31 «Житлова зона» (див. Правила дорожнього руху /ПДР/ України) з додаванням символу Євросоюзу. У ЗМІ та об’явами повідомляємо, що на таку територію поширюються суворі правила стоянки машин і поділу сміття. Громадян, які порушують правила, будуть штрафувати, а їх машини евакуювати. Жорстоко? Але так роблять скрізь у ліберальній Європі, куди Україна так прагне!