26.09.2020

Газета Вишгород

Офіційний сайт газети Вишгород, Новини, архів

Сніговії-заметілі: дороги і транспорт

Марина КОЧЕЛІСОВА

Сніговії-заметілі, від яких ми, вже призвичаєні до європейської зими, відвикли, — підготували сюрприз на Різдво. Відчутне зниження температури та рівень опадів позначилися на стані доріг і роботі транспорту.

За інформацією КП «Управляюча компанія» (Віталій Сардак) і КП «Благоустрій» (Валентин Пільгун), 35 двірників і чотири майстри (не рахуючи керівний персонал — директора, заступника, головного інженера, начальника виробничого відділу тощо) працювали без вихідних, а міська рада залучила новий трактор, який розчищав прибудинкові території по місту до 2-ої ночі. Проїжджу частину, пішохідні доріжки, площі, сквери та майданчики розчищали та посипали піщано-соляною сумішшю два десятки дорожніх робітників (із 45-ти за штатом — бо 2-3 тис. грн зарплати не надихають на таку посаду!) та чотири одиниці техніки (два трактори та дві спецавтівки). Міські комунальники потребують достатньої кількості спецтехніки для збирання та вивезення снігу (принаймні два снігозбирачі та дві крупногабаритних вантажівки, вишка для електромонтажних робіт і збивання бурульок) та сподіваються на міську комунальну програму-2017 і свідомість власників легкових автівок, які не ставитимуть їх там, де прибирається сніг, і не загороджуватимуть під’їзди до будинків.

Збої у роботі міжміського транспорту теж припали на 7-8 січня (пік морозів, температура опустилася до 18-19 градусів нижче нуля за Цельсієм). Багато хто, прочекавши дарма на зупинці, повернувся додому та до Києва не поїхав. Ті, хто ж все-таки дістався столиці на Різдво, добиралися з Героїв Дніпра на попутках, тому що бусиків із заповітним номером 397 так і не дочекалися — хто за 40 хв., а хто й за годину-дві. Обидва нинішні перевізники на цьому маршруті («Атасс-Бориспіль» і «Авто-Лайн») звинувачують погоду, що «заморозила» частину техніки, та один одного, а пасажири волають до влади усіх рівнів: «Допоки?»
Відповідь очевидна — коли відбудеться об’єднання громад, і вишгородці самі (або вкупі із іншими громадами) вирішуватимуть, на яких маршрутах які перевізники та на яких умовах працюватимуть.
Нині від конфлікту перевізників страждають насамперед пасажири. Але — через втрату пасажиропотоку, що прямує на попутки, — недоотримують кошти і самі перевізники, і місцевий бюджет, у який вони сплачують, і це позначається на тих же пільгових категоріях.
Нагадаю читачам, що сьогодні дозволи на міжміські перевезення по Київщині надає, а також конкурси (тендери) серед перевізників проводить Київська обласна держадміністрація (точніше, управління інфраструктури КОДА). Та, хоча в компетенцію міської влади не входить організація міжміських маршрутів, керівництво міста ПОСТІЙНО (письмово і за телефоном) звертається до Київської обласної держадміністрації щодо нормальної організації транспортного сполучення між Вишгородом і Києвом, де працює і навчається більша частина працездатного населення нашого міста.
Так, уже були направлені запити щодо зміни маршруту № 397 — до вул. Генерала Кульчицького (в/ч автотрасою Київ-Димер), через сади «Дніпро». Ідуть перемовини щодо відкриття нового маршруту — до Київ-Петрівки.
Заступник міського голови Трохим Іванов, який курує соціальні питання, повідомив редакції, що процедура зміни існуючого маршруту (оприлюднення проекту, отримання заявки, оголошення тендеру та затвердження результатів конкурсу) займає 2-3 місяці, новий, за нині чинним законодавством, — потребує іще тривалішого часу. Тож, доки Вишгород є містом районного значення, рішення щодо всіх маршрутів, окрім вишгородської внутрішньоміської «одинички», приймають за адресою: м. Київ, пл. Л. Українки, 1-а, управління інфраструктури Київської обласної державної адміністрації. Єдиний законний шлях розв’язання транспортного «вузла» на 397-му маршруті — об’єднання громад і передача Вишгороду більших повноважень.
Від редакції. До визначеного законом кінцевого терміну добровільного об’єднання громад залишилось не так багато. Та, за прогнозами синоптиків, холоди ще будуть. Тож газета «Вишгород» просить вважати цю статтю офіційним зверненням до КОДА щодо нормалізації пасажирських перевезень на маршруті № 397 «ст. м. «Героїв Дніпра» — м. Вишгород».